Rada Miejska w Zakroczymiu
11.07.201210:53
Zgodnie z art. 9b pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2012.391 j.t.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Od 1 stycznia 2012r obowiązują zmiany do ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach w ramach których: Przedsiębiorca zamierzający odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zakroczym po 1 stycznia 2012r. jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej. Nie dotyczy przedsiębiorców posiadających zezwolenie sprzed 1 stycznia br. które zachowują ważność do 31 grudnia 2012 r.
Wpisu lub zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Gminy na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres siedziby przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
- numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy tj. (l stycznia 2012 r.) posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych,
2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„ Oświadczam, że:
1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą.
2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012.391 j.t.).
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także :
1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres siedziby przedsiębiorcy;
2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3. podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jednolity Dz..U. z 2010 Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.);
2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych przedsiębiorcy w rejestrze. Kompletny wniosek można złożyć w pok.101 sekretariat, codziennie w godz. urzędowania od 8.00 do 16.00, po uprzednim skonsultowaniu z pracownikiem merytorycznym pok.9.
Uwaga:
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2005 nr 236 póz. 2008 z późn. zm.)tj od 01.01.2012r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Zakroczym mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy tj. do dnia 31 grudnia 2012 roku.
Wyjątek: przedsiębiorcy, którzy chcieliby przystąpić przed upływem w/w terminu do przetargu na odbiór odpadów, muszą wcześniej złożyć wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w każdej gminie, na terenie której zamierzają odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Do pobrania: WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ WRAZ Z OŚWIADCZENIEM
Jeśli chcesz otrzymywać
informacje z naszej strony za
pośrednictwem e-maila zapisz się
na biuletyn informacyjny Zapisz się na biuletyn informacyjny