Strona Gminy Zakroczym

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
 
  •  
  •  
  •  
  •  

INFORMACJA O POZYSKIWANYCH ŚRODKACH UNIJNYCH I KRAJOWYCH

04.01.201211:16

W 2011 roku Gmina Zakroczym złożyła kilkanaście wniosków w sprawie dofinansowania swoich zadań inwestycyjnych.

I.    Środki krajowe:

1.    0,6% rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w 2011 roku (wnioski składane do Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie):

1)    wnioski z kwietnia 2011 r.:
- kryterium V – wyposażenie (2 wnioski):
Szkoła Podstawowa w Wojszczycach – wnioskowana kwota: 31.000,- zł,
Szkoła Podstawowa w Emolinku – wnioskowana kwota: 21.000,- zł
(razem wnioskowana kwota: 52.000,- zł), razem pozyskana kwota: 50.000,- zł;
- kryterium VI – likwidacja barier architektonicznych (1 wniosek):
Szkoła Podstawowa w Emolinku – wnioskowana kwota: 222.000,- zł,
pozyskana kwota: 222.000,- zł.
Razem wnioskowana kwota: 496.000,- zł;
razem pozyskana kwota: 272.000,- zł;

2)    wniosek z lipca 2011 r.:
- kryterium III – zdarzenia losowe (1 wniosek): Szkoła Podstawowa w Wojszczycach – wnioskowana kwota: 209.000,- zł, pozyskana kwota: 209.000,- zł.

3) wnioski z września 2011 r.:
- kryterium III – zdarzenia losowe (1 wniosek): Szkoła Podstawowa w Emolinku – wnioskowana kwota: 200.800,- zł, pozyskana kwota: 200.800,- zł;
- kryterium V – wyposażenie (1 wniosek): Gimnazjum nr 1 w Zakroczymiu – wnioskowana kwota: 63.500,- zł, pozyskana kwota: 60.000,- zł.

4) wniosek z października:
- kryterium III – zdarzenia losowe (1 wniosek):
Gimnazjum w Zakroczymiu – wnioskowana kwota: 196.000,- zł,
pozyskana kwota: wniosek w ocenie.

2.    Program Rządowy „Radosna Szkoła” – złożone do Wojewody Mazowieckiego (za pośrednictwem Mazowieckiego Kuratora Oświaty) 3 wnioski o dofinansowanie
w 2012 r. utworzenia 3 placów zabaw:


1) przy Szkole Podstawowej w Zakroczymiu: plac zabaw o powierzchni ok. 500 m², koszt całkowity: 244.916,96 zł, wkład finansowy własny: 129.466,96 zł (53%), wnioskowana kwota: 115.450,- zł (max), wniosek ma dużą szansę na dofinansowanie, bowiem składany jest po raz drugi, szkoła jest na terenie wiejskim (miasto do 5 tys. mieszkańców traktuje się jako teren wiejski), jest też 6 uczniów sześcioletnich
w klasie I, otrzymana kwota: wniosek w ocenie;
 

2) przy Szkole Podstawowej w Emolinku: plac zabaw o powierzchni ok. 240 m², koszt całkowity: 140.000,- zł, wkład finansowy własny: 76.150,- zł (54%), wnioskowana kwota: 63.850,- zł (max), wniosek ma dużą szansę na dofinansowanie, bowiem składany jest po raz drugi, szkoła jest na terenie wiejskim, jest też 6 uczniów sześcioletnich w klasie I, otrzymana kwota: wniosek w ocenie;

3) przy Szkole Podstawowej w Wojszczycach: plac zabaw o powierzchni ok. 240 m², koszt całkowity: 138.208,- zł, wkład finansowy własny: 74.358,- zł (54%), wnioskowana kwota: 63.850,- zł (max), wniosek ma dużą szansę na dofinansowanie, bowiem składany jest po raz drugi, szkoła jest na terenie wiejskim, otrzymana kwota: wniosek w ocenie;
Koszt całkowity utworzenia 3 placów zabaw: 523.124,96 zł, finansowy wkład własny: 279.974,96 zł, wnioskowana kwota: 243.150,- zł, otrzymana kwota: wnioski w ocenie.

3.    Program Rządowy „Moje boisko – Orlik 2012” – złożony wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Edukacji Publicznej i Sportu. Wniosek dotyczy zakwalifikowania na rok 2012 do w/w programu budowy kompleksu dwóch boisk sportowych (boisko piłkarskie oraz boisko wielofunkcyjne wraz z budynkiem sanitarno-szatniowym). Wskazany we wniosku koszt całkowity brutto: 1.308.266,- zł, w tym środki własne 475.266,- zł, środki budżetu Państwa 500.000,- zł (dla Gmin o wskaźniku G za poprzedni rok mniejszym niż 1000 możliwość dofinansowania 47%, jednak nie więcej niż 500.000,- zł), środki Samorządu Województwa Mazowieckiego 333.000,- zł (33% kosztów całkowitych, jednak nie więcej niż 333.000,- zł).
Wniosek jest w trakcie rozpatrywania.

II. Środki unijne:

1.    Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2007-2013:

1)    wniosek złożony do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w ramach Priorytetu IV „Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka”, działanie 4.2 „Ochrona powierzchni ziemi – rekultywacja składowisk odpadów, w zakresie zamykania i rekultywacji istniejących składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne” na dofinansowanie zadania „Rekultywacja składowiska stałych odpadów komunalnych w Zakroczymiu, etap I-III”.
Całkowita wartość projektu: 5.064.398,88 zł;
wydatki kwalifikowane: 4.753.294,59 zł (poziom dofinansowania do 85% kosztów kwalifikowalnych);
kwota dofinansowania (EFRR i Budżet Państwa): 4.040.300,40 zł;
wkład własny: 1.024.098,40 zł.
Wniosek w ocenie.

2.    Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013:

1)    złożony wniosek do UMWM w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” (przez LGD „Razem dla rozwoju”) na realizację zadania pod nazwą „Modernizacja świetlicy miejskiej w Zakroczymiu”:
      - koszt całkowity z VAT (22%): 245.298,56 zł,
      - koszty kwalifikowane: 120.513,01 zł (dlatego tylko takie, bowiem połowa
        budynku stanowi pomieszczenia OSP, więc tę część należy wykonać ze środków
        własnych),
      - wnioskowana kwota: 96.410,- zł (80% kosztów kwalifikowanych) – więc
        Gmina musi sfinansować resztę kosztów, tj. 148.888,56 zł, gdyż 245.298,56 –    
        96.410=148.888, 56 zł,
     - pozyskana kwota: 96.410,- zł.
 

2)    złożony do UMWM wniosek w ramach działania 413 „Odnowa i rozwój wsi” (przez LGD „Razem dla rozwoju”) na realizację zadania pod nazwą „Adaptacja istniejącego budynku na potrzeby Ośrodka Kultury i Sportu we wsi Zaręby”:
      - koszt całkowity z VAT (23%): 407.611,42 zł,
      - koszty kwalifikowane: 331.391,40 zł,
      - wnioskowana kwota: 265.113,- zł (80% kosztów kwalifikowanych), więc
        Gmina musi sfinansować wkład własny 20% i VAT, tj. 142.498,42 zł,
        Uwaga: w wyniku negocjacji z władzami LGD wnioskowana kwota została
        zmniejszona do 225.832,- zł, więc wkład własny wyniesie 181.779,42 zł.
      - pozyskana kwota: wniosek w ocenie.

3)    złożony do UMWM wniosek w ramach działania 413 „Małe projekty” (przez LGD „Razem dla rozwoju”) na realizację zadania pod nazwą „Organizacja imprezy kulturalno-rozrywkowej Dni Zakroczymie 2012”:
     - koszt całkowity z VAT (23%): 36.039,- zł,
     - koszty kwalifikowane: 29.300,- zł,
     - wnioskowana kwota: 20.510,- zł (70% kosztów kwalifikowanych), więc
       Gmina musi sfinansować wkład własny 30% i VAT, tj. 15.529,- zł,
     - pozyskana kwota: wniosek w ocenie.

4)    złożony do UMWM wniosek w ramach działania 413 „Małe projekty” (przez LGD „Razem dla rozwoju”) na realizację zadania pod nazwą „Wyposażenie wybudowanego obiektu na cele kulturalno-edukacyjne w Zakroczymiu”:
     - koszt całkowity z VAT (23%): 42.988,50,- zł,
     - koszty kwalifikowane: 34.950,- zł,
     - wnioskowana kwota: 24.465,- zł (70% kosztów kwalifikowanych), więc
       Gmina musi sfinansować wkład własny 30% i VAT, tj. 18.523,50 zł,
     - pozyskana kwota: wniosek w ocenie.

5)    złożony do UMWM wniosek w ramach działania 413 „Małe projekty” (przez LGD „Razem dla rozwoju”) na realizację zadania pod nazwą „Odbudowa studni na rynku w Zakroczymiu”:
    - koszt całkowity z VAT (23%): 54.324,17,- zł,
    - koszty kwalifikowane: 44.165,99,- zł,
    - wnioskowana kwota: 25.000,- zł (70% kosztów kwalifikowanych, jednak nie
      więcej niż 25.000,- zł), więc Gmina musi sfinansować wkład własny (w tym
      przypadku ponad 30%) i VAT, tj. 29.324,17,- zł,
   - pozyskana kwota: wniosek w ocenie.